Dotychczasowy przebieg głosowania elektronicznego

Wtorek, 8 kwietnia, 2014

Głosowanie elektroniczne przebiega bez większych zakłóceń ze strony systemu informatycznego. Jednakże w dniu 7 kwietnia br. w godzinach przedpołudniowych wystąpiły problemy z dostępnością serwera, za co serdecznie przepraszamy osoby, które właśnie wtedy postanowiły oddać swój głos on-line na wybrane przez siebie projekty a niedostępność strony internetowej skutecznie to uniemożliwiła. Problemy z serwerem były spowodowane bardzo dużą ilością jednoczesnych wejść Internautów na stronę Budżetu Obywatelskiego w godzinach porannych i przedpołudniowych w dniu 7 kwietnia. Problem jednak został usunięty przez wsparcie informatyczne i obecnie niedogodność ta nie występuje.

Miło nam poinformować, że zainteresowanie internetową forma głosowania przerosło nasze oczekiwania. Od pierwszych minut rozpoczęcia akcji notujemy niesłabnący poziom odwiedzin witryny, a ilość oddanych do tej pory głosów plasuje nas w czołówce uczestników budżetów obywatelskich w kraju. Jednocześnie w imieniu swoim i firmy odpowiadającej za platformę głosowania pragniemy przeprosić za początkowe problemy z wydajnością serwisu, które w godzinach przedpołudniowych 7 kwietnia (poniedziałek) powodowały jego niestabilność i ograniczenia dostępności. Obecna sytuacja uległa wyraźnej poprawie, mamy również zapewnienie że dział IT czuwa dzień i noc nad prawidłowym działaniem głosowania w Internecie

Odnotowalismy także pojedyncze zgłoszenia mieszkańców, którzy mimo prawidłowego wypełnienia formularza on-line nie otrzymali na podany w zgłoszeniu mail linku aktywacyjnego, którego kliknięcie potwierdza i kończy głosowanie. W niektórych przypadkach zachodzi prawdopodobieństwo, iż problem może wynikać z niestandardowej konfiguracji komputera lub przeglądarki internetowej. Zalecamy wówczas próbę ponownego głosowania on-line (najlepiej z innego dostępnego komputera lub urządzenia przenośnego). Nie ma obawy, że złożą Państwo podwójny głos on-line, ponieważ system sprawdza czy wprowadzony PESEL znajduje się już w bazie danych. Jeśli przy ponownym wprowadzeniu PESEL w głosowaniu on-line okaże się, że system stwierdza, iż "Zarejestrowano już zgłoszenie związane z podanym nr PESEL" wówczas macie Państwo pewność, że głos z Państwa PESEL jest już w bazie danych a potwierdzenie przyszło na maila (być może znalazło się w tzw. Spamie programu pocztowego - prosimy wówczas sprawdzić czy tak faktycznie jest). Mamy również potwierdzenie od mieszkańców, że zmiana komputera lub przeglądarki internetowej najczęściej rozwiązuje problem i głos elektroniczny ostatecznie udaje się złożyć.

Wsparcie techniczne

Wszelkie uwagi oraz zgłoszenia problemów dotyczących funkcjonowania witryny oraz głosowania prosimy zgłaszać drogą mailową na adres:

wsparcie@obywatelskibb.pl

W treści zgłoszenia prosimy o podanie opisu uwagi/problemu oraz podpis (imię i nazwisko). Postaramy się reagować na bieżąco na wszelkie zgłoszenia.

^