Pracownia językowa
Identyfikator: 6-OBB002. Złożone w kategorii: dla osiedla Biała Wschód przez Iwona Rakowska.
Streszczenie projektu
W czasach gwałtownego rozwoju technologicznego mamy możliwość wykorzystania innowacyjnych metod w nauczaniu. Jedną z nich są pracownie językowe, w których wykorzystuje się innowacyjne systemy multimedialne usprawniające i uprzyjemniające naukę.
Nowoczesna pracownia językowa to przyszłość nauki języków, doskonałe rozwiązanie wspomagające naukę w szkole i spełniające swoje role w klasach o różnej liczebności. Taka pracownia językowa skutecznie skupi uwagę uczniów i sprawi, że chętniej podchodzić będą do wykonywania ćwiczeń. Pracownia językowa to także niezastąpione rozwiązanie wspomagające naukę języków obcych w liczebnych klasach. Koncentruje uwagę uczniów, zmusza do skupienia i ćwiczeń. Umożliwia swobodny, głośny trening wymowy przez dialogi, udoskonalające mowę i przełamujące naturalny opór do rozmów w obcym języku. Zastosowanie nowoczesnych urządzeń jest zachętą dla uczniów - efektowne zajęcia będą szybciej zapamiętane. Z pracownią językową skuteczność przyswajania nowej wiedzy zwiększa się nawet o kilkadziesiąt procent w stosunku do tradycyjnego nauczania.
Co uczniom gwarantuje pracownia językowa?
- maksymalne wykorzystanie czasu lekcyjnego
- wyższą skuteczność nauczania
- poprawny trening obcej wymowy
- ciekawsze, pasjonujące zajęcia
Opis projektu
Pracownia językowa to niezastąpione rozwiązanie wspomagające naukę języków obcych w liczebnych klasach. Koncentruje uwagę uczniów, zmusza do skupienia i ćwiczeń. Umożliwia swobodny, głośny trening wymowy przez dialogi, udoskonalające mowę i przełamujące naturalny opór do rozmów w obcym języku. Zastosowanie nowoczesnych urządzeń to efekt zachęty dla uczniów - efektowne zajęcia będą szybciej zapamiętane. Z pracownią językową skuteczność przyswajania nowej wiedzy zwiększa się nawet o kilkadziesiąt procent w stosunku do tradycyjnego nauczania.
Nowoczesna pracownia językowa to przyszłość nauki języków, doskonałe rozwiązanie wspomagające naukę w szkole i spełniające swoje role w klasach o różnej liczebności. Taka pracownia językowa skutecznie skupi uwagę uczniów i sprawi, że chętniej podchodzić będą do wykonywania ćwiczeń. Pozwoli na swobodny i głośny trening wymowy, doskonalenie mowy dzięki dialogom, a także przełamywanie wstydu i oporu przed rozmowami w obcych językach.
Salę będzie można konfigurować na wiele sposobów. Przykładowe tryby pracy nauczyciela to praca indywidualna z wybranym uczniem (możliwe jest błyskawiczne przełączanie się między uczniami), praca w grupach (jedna grupa pracuje z materiałem z płyty, druga prowadzi dialog z nauczycielem, uczniowie z włączonymi mikrofonami są słyszani przez pozostałych uczniów z grupy), praca w parach (uczniowie prowadzą dialog w parach, przy czym poszczególne pary nie słyszą się wzajemnie, nauczyciel ma możliwość podsłuchania dialogu dowolnej pary, włączenia się w niego).
Nauka języków obcych z wykorzystaniem słuchawek ma na celu przede wszystkim ośmielić młodzież i zachęcić do aktywnego udziału w konwersacji. Zestaw dydaktyczny posiada jeszcze szereg innych zalet. Lektor przy pomocy programu komputerowego ma możliwość w swobodny sposób dobierania uczniów, którzy mają ze sobą współpracować, prowadzić dyskusję. Uczniowie nie będą musieli w tym celu zmieniać swoich miejsc. Wykorzystanie multimedialnej pracowni językowej pozwoli na bezpośrednie i stosunkowo częste komunikowanie się nauczyciela z uczniem, ułatwi pełny udział w zajęciach uczniom, w tym także nieśmiałym, niepewnym poziomu swojej wiedzy, unikającym publicznych wystąpień na forum klasy.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Na klasycznej lekcji w zwykłej sali, ewentualnie wzbogaconej w magnetofon lub komputer z projektorem, może się na raz wypowiadać jeden, najwyżej kilku uczniów. W pracowni językowej na raz ćwiczyć będzie mogła cała klasa, np. dialogi. Nauczyciel będzie wtedy wybiórczo przysłuchiwać się dowolnie wybranej parze, włączać się w dialog, poprawiać błędy. Praca w grupach pozwoli koncentrować się na wybranej grupie uczniów, a pozostali mogą, np. przesłuchiwać teksty lub pracować indywidualnie. Dzięki zastosowanym w pracowni językowej metodom zwiększy się więc skuteczność przyswajania nowej wiedzy w stosunku do tradycyjnych metod nauczania. Indywidualny kontakt z nauczycielem lub rówieśnikami wesprze proces nauki oraz zintegruje zespół.
Lokalizacja
Szkoła Podstawowa nr 9 im. Tadeusza Kościuszki, ul. Piłsudskiego 47, 43-300 Bielsko-Biała
Autor
Iwona Rakowska, telefon: 725295553, adres e-mail: iwona2503@wp.pl
Szacunkowy koszt przedsięwzięcia: 31 000,00 zł
Części składowe zadania
Pracownia językowa:
- Jednostka centralna systemu językowego 25 PC PRO szt. 1 - 14.022,00 zł
- Navigator PRO – innowacyjny program do sterowania pracownią z komputera PRO szt. 1 - 1.623,60 zł
- RECORDER – oprogramowanie magnetofonu cyfrowego z TRENEREM WYMOWY MC szt. 1 - 206,64 zł
- Przyłącza stanowisk uczniowskich DIN szt. 24 - 177,12 zł
- PULPIT UCZNIA z regulacją siły dźwięku i wejściem/wyjściem audio KU-B2 - 178,35 zł
- Słuchawki z mikrofonem BL-888 Bolin szt. 25 - 2.952,00 zł
- Okablowanie szt. 25 - 184,50 zł
- Wzmacniacz STEREO z cyfrową regulacją siły głosu MW-40 szt.1 - 66,42 zł
- Głośnik do zabudowy w biurku PY-1610C szt. 2 - 73,80 zł
- Laptop - 2.800,00 zł
SUMA: 22.284,43 zł
Meble:
- Stolik ucznia 2-osobowy Standard Perfekt szt. 12,5 x 237,50 zł - 3.651,56 zł
- Biurko nauczyciela Standard Perfekt szt. 1 - 701,10 zł
- Krzesła Clasic Naked 25szt. x 139,00 zł - 3.475,00 zł
- Krzesło dla nauczyciela RAPID - 455,00 zł
SUMA: 8.282,66 zł
RAZEM:
Powyższa kwota obejmuje transport, instalację, uruchomienie urządzeń oraz przeszkolenie użytkowników.
Uwagi
Kwoata szacunkowa po weryfikacji: 31.000 zł