Lista zaopiniowanych projektów BOBB 2023. Wyniki prac Zespołu ds. weryfikacji projektów

30.03.2023
Lista zaopiniowanych projektów. Podsumowanie prac "Zespołu weryfikacyjnego"
Zespół ds. weryfikacji projektów złożonych w ramach Budżetu Obywatelskiego Bielska-Białej na 2023 rok zakończył prace związane z opiniowaniem projektów mieszkańców.
Po zapoznaniu się z merytorycznymi opiniami wydziałów Urzędu Miejskiego i miejskich jednostek organizacyjnych, a także opiniami rad osiedli, Zespół na posiedzeniu w dniu 13 marca 2023 r. zaopiniował złożone propozycje projektów i wydał rekomendacje.
Opinie Zespołu ds. weryfikacji projektów zostały zamieszczone w opublikowanej poniżej tabeli wraz z odpowiednim numerem OBB zadania, imieniem i nazwiskiem Autora, tytułem zadania oraz zweryfikowaną kwotą szacunkową. W tabeli znajdują się opinie pozytywne, opinie pozytywne z uwagami (obie kategorie oznaczają rekomendację projektów do etapu głosowania mieszkańców Bielska-Białej) oraz jedna opinia negatywna.
Opinię pozytywną uzyskało łącznie 13 projektów, natomiast opinię negatywną Zespół wydał w przypadku 1 projektu.
Odwołania od opinii Zespołu ds. weryfikacji projektów
Autorzy projektów z opinią negatywną mogą skorzystać z możliwości odwołania się do Prezydenta Miasta od opinii Zespołu ds. weryfikacji projektów w terminie do 6 kwietnia 2023 r. włącznie (od dnia publikacji listy wszystkich pozytywnie i negatywnie zaopiniowanych projektów, tj. od 30 marca 2023 r.).
Uchwała Rady Miejskiej Nr IX/165/2019 z dnia 10 czerwca 2019 r., zmieniona uchwałą Nr XL/943/2022, stanowi w § 8 ust. 1 i 2, że:
„W terminie 7 dni od dnia opublikowania Informacji (...), Autorowi projektu negatywnie opiniowanego służy prawo do wniesienia pisemnego odwołania do Prezydenta Miasta”.
„Prezydent Miasta rozpatruje odwołanie w terminie 14 dni od daty wpływu odwołania do Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej i ostatecznie rozstrzyga w sprawie umieszczenia projektu na liście projektów do głosowania oraz informuje pisemnie Autora projektu o sposobie rozpatrzenia odwołania”.
Jak złożyć odwołanie?
Odwołanie od negatywnej opinii o projekcie Wnioskodawca (Autor) wnosi:
- pisemnie do Prezydenta Miasta na adres korespondencyjny: Urząd Miejski w Bielsku-Białej, pl. Ratuszowy 1, 43-300 Bielsko-Biała z dopiskiem "Budżet Obywatelski Bielska-Białej 2023 - odwołanie". Odwołanie w formie pisemnej musi być podpisane przez Wnioskodawcę (Autora).
lub
- w wersji elektronicznej do Prezydenta Miasta na adres: kontakt@obywatelskibb.pl lub rada@um.bielsko-biala.pl pamiętając o wysłaniu go z konta e-mail podanego w projekcie jako adresu właściwego do kontaktu. Odwołanie wysłane z konta innego niż podane w projekcie jako adres właściwy do kontaktu nie będzie rozpatrywane.
Odwołania są rozpatrywane zgodnie z datą wpływu, w terminie określonym ww. Uchwałą.